Güney Bavyera: Masal Şato Neuschwanstein

Münih'ten aşağı doğru Güney Bavyera’ya bırakıyoruz kendimizi, yol bizi Disneyland'ın gerçek şatosuna götürecek.

Birbirine çok yakın kasabaların arasından geçerek Romantik Yol’un son durağı Füssen'e ulaşacağız.

Muhteşem göllerle çevrili, yemyeşil düzlüklerin arasında Alplerin üzerine kurulu şatolar göreceğiz.

Yollarda ilerledikçe rengarenk şeker evler yerini siyah düz çatılı ahşap ağırlıklı dağ evlerine bırakıyor.

Renkler koyulaşıyor, bahçeler gittikçe büyüyor evler arasında mesafeler artıyor.

Her birini pek sevdiğimiz kasaba rotamızı sırasıyla paylaşıyoruz;

1. Hohenfurch

9. Hohenschwangau

10. Füssen

• Hohenschwangau

Doğa tatili yapmak isteyen ya da dağ sporlarıyla uğraşanlar tarafından sıkça tercih edilen Hohenschwangau, Alpsee gölünün hemen yanı başında. Burayı konaklama olarak tercih ederek doğayla iç içe olmak bizi gerçekten çok mutlu etti.

Bir diğer özelliği de Walt Disney'in Disneyland’ı esinlendiği Neuschwanstein Şatosuna buradan yürüyerek ulaşabiliyoruz.

Yürüme mesafesindeki Hopfen am See ve arabayla 20 dk mesafedeki Alpsee ile Forggensee Gölü'nü de atlamayın çünkü bol oksijen, harika yürüyüş yolları ve muhteşem Alp manzaraları vaat ediyorlar.

• Neuschwanstein Satosu

Neuschwanstein Şatosu 19.yy Neo-Romantizm mimarisi olan eser dünyada eşi benzeri olmayan bir masal şatosu olarak kabul ediliyor.

Bavyera Kralı II. Ludwig'in isteğiyle şatonun yapımına 1869 yılında başlanmış ve inşaat 17 sene sürmüş. Kral hayalperest ve takıntı derecesinde bu şatoya bağlıymış.

Öyle ki ülkenin varını yoğunu inşaata aktarıp devletin kaynaklarını bitme noktasına getirmiş.

Hemen karşısındaki alçak tepede, babası Bavyera Kralı II.Maximillian tarafından yazlık olarak kullanılan II.Ludwig'in çocukluğunun geçtiği çok daha mütevazi Hohenschwangau Şatosu bulunuyor. Zaten orada yaşarken karşı tepeyi gözüne kestirip aşırı görkemli bir şato hayali varmış...

Ve yıllar sonra hayalini gerçekleştirmeye ramak kala, devlet büyükleri tarafından 'takıntılı olarak hazineyi bu uğurda boşaltması' sebebiyle deli raporu çıkarılmış ve şatosunda üç ay yaşayıp başka bir yere götürülmüş. Bir daha da burayı göremeden göçüp gitmiş...

Ardından şato daha içi bile tam bitmemişken büyük maddi yük olduğundan hızla turizme açılmış... O zamandan beri de milyonlarca ziyaret almaya devam ediyormuş.

Buraya yakın yerlerden tur otobüsleriyle ya da kendi aracınızla gelebilirsiniz. Ama her şekilde Hohenschwangau merkezinde iniyorsunuz.

Orman içinde iki seçenek var faytona binmek ya da yürümek. Hemen duyar kasacağız sevgili dostlar, yürüyerek devam edin..

10 dk epey dik bir yürüyüşten sonra şatoya varacaksınız, biz içeri hiç girmedik.

Yalnızca o görkemi manzarayla bir bütün olarak görebilmek istedik.

İçeri girmek isterseniz, bilet almanız gerekiyor.

Sonrasında bir 10 dk daha kalabalığı takip ederek şatonun mükemmel fotoğraflarını çekebileceğiniz Marienbrücke köprüsüne geleceksiniz. Yükseklik ya da tekinsiz(?) köprü korkunuz varsa dönün geri..

Köprünün tahtaları aralanmıştı ve iğne atsan yere düşmeyecek bir izdihamdaydık.

Şimdi yarım saatte şatoyu yakından ve de tam karşıdan görüp fotoğrafladınız, orman yürüyüşünüzü yaptınız; artık o izdihamın büyük çoğunluğuyla geri dönebilirsiniz.

Az bir kısım yukarı doğru devam ediyor..

Tabi ki bu kardeşleriniz de devam etti ama ne halde?

Anımıza giriş yapıyoruz; Otelimize yerleşip şöyle bir hava alalım, civarda yürüyelim demiştik.

Ayağımızda sandalet, üstümüzde tişört yanımızda tek bir cep telefonuyla ıkın ıkın yukarı tırmanırken bulduk kendimizi, 10 dk sonra şatonun kapısındaydık..

İşte tam bu hizada yiyecek ve hediyelik eşya satan büyük bir mola yeri var.

Biz biraz bakınır döneriz kafasında olduğumuz için cebimizde kalmış tüm parayı dondurmaya yatırdık.

Bir 10 dk daha kalabalıkla meşhur köprüye ulaştık, düştük düşeceğiz gerilimiyle sele kapılıp geçtik karşıya..

Artık izdihamdayız istesek de dönemiyoruz..

En yukarıda manzara daha muhteşem’ dedi yanımızdan geçen biri..

Hemen ikna olduk..

Bakkala gider gibi çıkıp 40 dk sonra 1800 mt rakıma ulaşmıştık.

Az daha zorlayalım diyerek zirvedeki kayaya attık kendimizi.

Manzara inanılmaz; şatolar, küçücük köyler ve masmavi göller..

Birden uçurum kenarında oturmuş piknik yapan genç bir çifti fark ettik..

Çay demlemiş, manzaraya karşı poğaçalarını yiyorlardı?!

Burada da birbirimizi bulmuştuk..

Türk kardeşlerimiz hemen bizi yanlarına çağırıp, sık sık buraya geldiklerini anlattılar. Sonra kimse kapmasın diye kıpırdamadıkları ön sırayı bizim hak ettiğimizi düşünüp kalktılar.

Tabii artık donduğumuz ve susadığımız için son kez manzarayı kalbimize kazıyıp koştur koştur aynı yoldan geri döndük.

• Hopfen am See

Hohenschwangau ve Neuschwanstein şatolarının arasında yer alan ve bölgedeki birçok gölden biri olan Hopfen am See, Alpler'in arasında harika görünüyor.

Gölün çevresi 5 km lik yürüyüş ve bisiklet yoluyla çevrilmiş, aralıklarla oturma yerleri mevcut. Muhteşem manzarayı izleyerek dinlene dinlene dolaşabilirsiniz.

Su gözyaşı gibi berrak ve içinde kuğular yaşıyor.

Civardaki oteller de yaz aylarında şezlonglarını açıp dağların arasında deniz tatili imkanı sunuyorlarmış.

Sabah yürüyüşümüzü yaptığımız, kuğularla oynaştığımız, tertemiz havayı içimize çekmekten ciğerleri yaktığımız anlar yaşadık, gelmişken burayı atlamayın diyoruz.

• Füssen

Ve Romantik Yol’un son durağı!

Hohenschwangau'da kaldığımız günün akşamında Füssen'i ziyaret ettik. Önceki tüm şirin kasabalar gibi burası da sivri çatılı renkli evleri, Arnavut kaldırımlarıyla tarihi dokuyu hiç bozmadan tüm yol boyu hissettiğimiz atmosferi yaşatmaya devam ediyordu.

Önemli noktalarından biri şehri bölen Lech Nehri. Çarşıyı dolaşıp, köprüsünden yürüyerek yarı mutlu yarı buruk muhteşem bir araba yolculuğu rotasını tamamlamış olduk.

Almanya hakkında diğer yazılarımız;

Romantik Yol Gezi Rehberi

Romantik Yol Konaklama Rehberi

1 Haftalık Romantik Yol Gezi Planı

Kara Orman Yolu: Freiburg

Almanya'da Araç Kiralama ve Park Kuralları

88 görüntüleme

Merhabalar!

Bir yanımız dünyayı gezmek istiyor; diğer yanımız evin kapısından çıkmak istemiyor..

Biz Gündüz ve Begüm;

anılarımızı, uğraşlarımızı önce

kendimiz için bir yerde toplamak

ardından başkalarına da yardımcı olabilmek için paylaşmak istedik.

Sosyal Medyada

Bizi

Takip Edin.

• Beyaz Spotify Simgesi

Buciftyaziyor'u

Spotify'da

Dinleyin.

BuCiftYaziyor © 2020

Bu sitenin tüm hakları saklıdır.

Bu sitedeki tüm yazı ve görsellerin kullanım hakkı site sahibine aittir.

İzinsiz olarak kopyalanamaz, alıntı yapılamaz veya başka yerde yayınlanamaz.