Ege'yi Keşifteyiz: Gezi Planı ve Konaklama

Bolca kültür, bolca tarih, masmavi denizler yemyeşil ormanlar ile hem gezelim hem öğrenelim hem de çok güzel denizlerde yüzelim tatili başlıyor!

6 günlük yaz tatili için çok verimli geçirdiğimiz bu turu şiddetle öneriyoruz!

Araba, motor ya da karavan; ulaşım için diyeceğimiz tek şey direksiyonda siz olun ve kendinizi çizdiğimiz rotaya bırakın..

• 1.gün Çanakkale - Bozcaada

• 2.gün Bozcaada

• 3.gün Bozcaada - Behramkale - Assos

• 4.gün Küçükkuyu, Kaz Dağları

• 5.gün Küçükkuyu - Ayvalık - Cunda Adası

• 6.gün Cunda - Bademli Köyü - Bergama

1.Gün

Güneşin doğuşuyla Çanakkale’ye doğru ilerliyoruz. Yol boyu çift taraflı tarlaların arasından tertemiz havasıyla Trakya türküleri dinleyerek çok keyifli bir yolculuk sonrası ilk durak Gelibolu YarımadasıTarihi Milli Park ardından Eceabat'tan karşıya geçerek merkezi dolaştık..

Sonra Geyikli'den 16.00 feribotuyla Bozcaada’ya güneşi batırmaya geçtik.

1. Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Park

2. Eceabat

3. Bozcaada

2.Gün

Bozcaada’da plajları dolaşma günümüz ve araçla çevresi 38 km olan adayı rahatça turlayabilirsiniz.

1. Neco Beach

2. Akvaryum Koyu

3. Ayazma Halk Plajı

4. Sulubahçe Plajı

5. Habbele Plajı

3.Gün

Bozcaada’dan ilk feribotla Geyikli'ye geçtik. Zeytin ağaçlarının arasında uzanan yol öyle güzel ki, şarkılar eşliğinde yolun keyfini çıkararak yavaş yavaş ilerledik.

Önce Gülpınar sonra Behramkale ve Assos'u dolaşıp Kadırga Koyu'nda yüzme molası vererek akşam konaklama için Küçükkuyu’ya geçeceğiz.

1. Gülpınar

2. Behramkale

3. Assos

4. Kadırga Koyu

5. Küçükkuyu

4.Gün

Küçükkuyu konaklama yerimiz, sabahın erken saatlerinde yollara düşerek günübirlik Kaz Dağlarına çıkıyoruz!

1. Adatepe Köyü

2. Mıhlı Şelalesi

3. Şahin Dere Kanyonu

4. Çamlıbel Tahtakuşlar Köyü

5. Hasan Boğuldu Göleti

6. Kaz Dağı Milli Parkı

7. Sarıkız Türbesi

5.Gün

Küçükkuyu’dan çıkıp tam gaz Ayvalık merkezi ve ardından Şeytan Sofrası'na gidiyoruz. Şeytan Sofrası'na 8 dk mesafedeki Sarımsaklı halk plajında harika bir denize girdikten sonra güneşi batırmak için Cunda’ya yetişiyoruz.

1. Ayvalık

2. Şeytan Sofrası

3. Sarımsaklı Plajı

4. Cunda

6.Gün

Cunda’dan sabahtan yola çıkarak önce tavsiye üzerine yolumuzu 40 dk uzatarak Bademli Köyü’ne gittik, denizinden memnun kalmadığımız için vakit kaybetmeden istikamet Bergama!

İnternette Türkiye'nin Maldivleri yazıldığını görmüştük fakat belki bizim gittiğimiz gün havasında değildi diyelim. Yosunlu ve çok dalgalı, plajı da aşırı kalabalıktı.

Bergama'da tarihe doyduktan sonra artık Ege rüyamızdan uyanarak evimize geri dönüyoruz.

1. Bademli Köyü

2. Bergama

3. İstanbul

Ege turunda nerede konaklanır? Ege konaklama ipuçları için buyurun;

Çanakkale, Bozcaada, Behramkale, Assos, Küçükkuyu, Kaz Dağları, Altınoluk, Ayvalık, Cunda, Bergama’yı gezerek dopdolu geçirdiğimiz 6 günlük turumuzda nerelerde konakladığımızı ve önerilerimizi paylaşıyoruz.

Bozcaada’da Tenes Garden Otel'de konakladık, adadaki son boş odaydı diyebiliriz!

Yeni sayılan otelimiz temizdi, başka otel görmediğimizden odalar genel olarak nasıl bilemiyoruz ama bizim odamız küçücüktü kahvaltı yapılan küçük bahçeye baktığından sabahtan seslerle uyanıyorduk.

Küçükkuyu’da çarşının tam ortasında Begüm’ün abisiyle yengesinin yaz için kiraladığı eve misafir olduk.

Hem bütçe dostu hem de denizi tertemiz. Ayrıca konumu muhteşem! Assos, Kaz Dağları, Altınoluk, Ayvalık’ın tam ortasında gidip gelme mesafesinde konumlanmakta.

Cunda’da Ayışığı Otel’de konakladık. Tasarım olarak çok beğendik, odalara şairlerimizin ismi verilirken duvarlar da bu şairlerin dizeleriyle süslenmişti.

Tarihi öneme sahip birçok yapıyı gezip gördüğümüz, tertemiz havalar soluyup tertemiz denizlerde yüzdüğümüz çok keyifli bir yolculuğun sonuna gelirken bir sonraki yaz bu rotayı nasıl geliştirebileceğimizi planlamaya başladık bile!

Bağlantılı yazılarımız:

Kazdağları Gezi Rehberi

6 Günde Kuzey Ege’yi Keşfet

Bergama Antik Kent: Gezilecek Yerler

20 görüntüleme

Merhabalar!

Bir yanımız dünyayı gezmek istiyor; diğer yanımız evin kapısından çıkmak istemiyor..

Biz Gündüz ve Begüm;

anılarımızı, uğraşlarımızı önce

kendimiz için bir yerde toplamak

ardından başkalarına da yardımcı olabilmek için paylaşmak istedik.

Sosyal Medyada

Bizi

Takip Edin.

• Beyaz Spotify Simgesi

Buciftyaziyor'u

Spotify'da

Dinleyin.

BuCiftYaziyor © 2020

Bu sitenin tüm hakları saklıdır.

Bu sitedeki tüm yazı ve görsellerin kullanım hakkı site sahibine aittir.

İzinsiz olarak kopyalanamaz, alıntı yapılamaz veya başka yerde yayınlanamaz.