Alsace Gezi Rehberi: 2 Günde Şarap Yolu Rotası

Hafta sonu Colmar, Strazburg ve Fransa'nın en güzel köylerini görmeye gidiyoruz!

Sadece 2 günde, sizi alıp bambaşka yıllara götürecek muhteşem bir rota: Alsace(Alsas) Turu!

Önce müsait bir hafta sonu bulun.

Sonra masallara ışınlanacağız Alsace detaylı gezi rehberine buyrun.

Kısacık vakitte, hızlı tempoda bir tur yaptık. 2 günü nasıl planladık, gezilecek görülecek yerler, nerede konakladık konularını bu yazımızda topladık.

Alsace nerede ve Şarap Yolu rotası nedir?

Fransa’nın kuzey doğusunda, Vosges dağlarıyla çevrilmiş, üzüm bağlarıyla süslenmiş, şaraplarıyla ünlenmiş Ren Nehri boyunca uzanan bölge Alsace.

Bölgenin başkenti Strazburg, en ünlü kasabası Colmar ve birbirinden güzel peri masalı köyleri..

Kuzey tarafı Almanya, güney tarafı İsviçre ile komşu.

Özellikle Almanya ile öyle yakın ki, savaşlarda bir çok kez sınırlar değiştirilmiş, bir Almanya'ya bir Fransa'ya geçmişler. Bu da günümüze kültür harmanıyla gelmelerini sağlamış.

Önemli yapıları büyük çoğunlukla Romanesk esintili Gotik tarzda olup, kurabiye evler Almanya'nın Bavyera'sını görenlere tanıdık gelecektir.

Gelelim birbirinden güzel köylerin art arda sıralandığı Alsace rotasının Şarap Yolu olarak tanınmasına.

Strazburg'tan aşağı Mulhouse'a yaklaşık 150 km'lik yol üzerinde üzüm bağları ve binlerce şarap üreticisi bulunuyor.

Ve Riesling, Pinot Noir, Pinot Blanc, Pinot Gris gibi dünyaca ünlü Fransız şarapları buradan çıkıyor.

Bu kadar üzüm bağı ve şarap üreticisinin olduğu yerde festivaller de yaz boyu sürüyor.

• Vakit kısıtlı ve gerçekten hızlıyız!

Colmar 2-3 saatte, köyler 45 dakikada baştan sona yürüyerek gezilebiliyor. Strazburg'ta ise 1 tam günde görülmesi gereken yerleri ana hatlarıyla görebilirsiniz.

Fazlası sizin mola ve fotoğraf çekme duraklarınıza bağlı.

Görülecek her yeri görüp, sokaklarda kaybolarak muhteşem bir hafta sonu geçirdiğimiz bu rotayı şiddetle tavsiye ediyoruz.

1 gün Colmar ve çevresindeki köylere, 1 gün Strazburg’a ayırarak 2 günde bu rotayı tamamladık.

Daha yavaş olmak, doya doya her binanın önünde fotoğraf çekilmek, şaraplar tadıp sohbetler ederken atmosferin içinde kaybolmak isterseniz:

1 gün Colmar, 1 gün köyler, 1 gün Strazburg 3 gün yeterli olacaktır.

Uygun bilet bulduğunuz bir hafta sonu; atlayıp gelebileceğiniz gibi, İsviçre ya da Almanya turunuza ekleyebileceğiniz bir rota Alsace.

Peki biz nereden bağlandık buraya;

9 günlük iznimiz vardı ve 6 gününü Almanya'nın Bavyera'sını fethettiğimiz, Alpler manzaralı şatolarına tırmandığımız; muhteşem doğasıyla Kara Orman bölgesinde oksijene doyduğumuz bir araba yolculuğundan sonra Freiburg'tan 25 dk'da Fransa’ya giriş yaptık.

Schengen vizeniz hazırsa; biz Almanya’dan buraya geçtiğimiz için Frankfurt gidiş dönüş Nisan ayında 2 kişi toplam 1800 TL ödemiştik.

Bu rotada kuzeyden başlayıp güneye inmek isterseniz:

1. İstanbul-Strazburg gidiş dönüş direkt uçabilirsiniz. Havaalanı şehir merkezine yalnızca 15 km mesafede, vakit kaybı en az olan seçenek bu görünüyor.

Güneyden başlayıp kuzeye çıkmak isterseniz;

1. -Üç ülkeye çıkışı olan- EuroAirport Basel&Mulhouse&Freiburg havaalanına uçup, Fransa çıkışından aktarma ile Colmar'a ulaşabilirsiniz.

• Alsace'ta Ulaşım

2 günden maksimum verim alarak, çanta taşıma derdi olmadan, rahatça gezebileceğiniz en iyi seçenek olan araç kiralamayı öneriyoruz.

Köyler, kasabalar araç ya da toplu taşıma kullanmadan yürüyerek rahatça keşfediliyor.

Ancak mühim olan bu yerler arasında ulaşımı sağlamak.

Strazburg gelişmiş şehir ama köyler arasında aynı gelişmişlikte toplu taşımanın olmadığı söyleniyor.

Sefer sayıları az ise günü verimli geçiremeyebilirsiniz.

Biz araba kiralayarak istediğimiz hızda gezmiş olduk; konuyla alakalı yurtdışında araç kiralama deneyimimizi şurada paylaşmıştık.

Hava durumu konusunda 4 mevsim görülmeyi hak eden bir bölge Alsace.

Bahar rengarenk çiçekler, yemyeşil doğası ile muhteşem manzaralar görüyorsunuz.. (Tabii bahar sonu daha keyifli olabilir, biz Nisan son haftası oradaydık ama yağmurluydu ve paltoyla dolaştık.)

Yaz boyu bağ bozumu, şarap festivalleri..

Ve Strazburg için Capitale de Noel demeleri boşa değil, Avrupa'nın en iyi Noel pazarlarını burada görmek için Kasım sonu-Aralık başı çok güzel zamanlama olacaktır.

2 günde Alsace nasıl gezilir, Alsace turu nasıl planlanır;

1. Gün

Freiburg'tan yola çıkıp 25 dk sonra Fransa sınırı olan Ren Nehri üzerindeki Rheinbrücke köprüsüne vardık.

Hava yağmurlu, gri ve puslu..

Almanya’da yağ gibi kaydığımız otobandan sonra Fransa'nın hafif yamalı yer yer sarsan yollarına geçiş yaptığımızı net bir şekilde hissetmiştik.

İlk durağımız aynı zamanda konaklama yerimiz Colmar.

Bugün birbirine çok yakın masal kasabalarını dolaşacağız. Uzun molalar vermediğimiz için böyle küçük yerleri turlamaya 1 gün hayli hayli yetiyor.

Yol güzergahımız:

• Colmar

• Eguisheim (10 dk mesafede)

• Kayserberg (20 dk mesafede)

• Riquewihr (10 dk mesafede)

• Ribeauville (8 dk mesafede)

2.Gün

Dün rahatça köyleri gördüğümüz için; bu sabah Obernai'den geçerek Strazburg'a varıyoruz.

Fransa'daki büyük şehrimiz burası olacak ve 1 tam günümüz var.

Yarın sabah Frankfurt'a geçip İstanbul'a döneceğiz.

Yol güzergahımız:

• Obernai

• Strazburg

3.Gün

Eğer Strazburg-İstanbul ile dönmeyip; bizi takip ediyorsanız sabahtan istikamet Frankfurt!

Dönüş uçağımızdan önce yarım gün şehri turlayıp aracımızı havaalanında teslim edeceğiz.

Teslim etmek 15 dakikalık bir işlem; havaalanı otoparkında kiralık araçların yerini gösteren tabelaları takip ederek kiraladığınız şirketin park bölgesine aracı bırakıyorsunuz.

Görevli sizi karşılayıp, bir sorun çıkıp çıkmadığını sorarken şöyle bir arabayı dört dönüyor.

Sonra da anahtarınızı alıp iyi yolculuklar diliyor!

Yol güzergahımız :

• Frankfurt

Üzüm bağlarında gezmek çok güzel! Alsace'ta gezilecek görülecek yerler gelsin..
  • Colmar

Güzelliğini görünce iki ülkenin burayı neden paylaşamadığını anlayabiliyoruz.

Fransa ile Almanya tarihte burası için birçok kez savaşmış. Önce Almanya'ya verilip, Colmar Savaşı'ndan sonra Fransa’ya geri bırakılmış. Fransızca ve Almanca çift dil konuşulduğunu da yer yer duyabilirsiniz.

Almanya'nın Bavyera bölgesinde bolca görebileceğiniz sivri çatılı, rengarenk mimarinin hikayesi de Fransa ve Almanya arasında gidip gelmesine bağlanıyor.

İlk durağımız Rue de la Poissonnerie sokağıydı, yolun sonu Petite Venice (Küçük Venedik) adında çiçeklerle bezeli, kanalın etrafında dizili evlerin olduğu bir kartpostala çıktı!

Kanal Lauch Nehri'nden besleniyor ve çok fotojenik bir manzara sunuyor.

Zaten hemen her köşenin fotojenik olduğunu yürüdükçe anlayacaksınız.

Petit Venice'ten sonra Katedral Meydanı'na çıkınca St. Martin Kilisesi'ni göreceksiniz, yapımına 13 yy.'da başlanmış ve 130 sene sürmüş..

Dolaşırken yollarınızın çıkacağı bir meydan da Grand Rue, ve burada her penceresi ayrı süslenmiş ikonik dükkan Au Vieux Pignon'u gezmeyi atlamayın.

Colmar'da 2 saat sokakları arşınladıktan sonra otele arabayı almaya dönüp sıradaki durağımıza doğru yola çıkıyoruz.

• Eguisheim

Burası leyleklerin uğrak noktasıymış. Bilmeden köy girişindeki park alanına park edip, sokaklarda dolanmaya başladık.

Meydana geldiğimizde Paskalya süsleriyle bezenmiş Saint Leon Çeşmesi'nin etrafı kalabalıktı ve herkes birbirine şapelin çatısını gösteriyordu; O da nesi? Leylek ailesi!

Saint Leon Şapeli önünde dünyanın dört bir yanından gelen insanlarla tek yürek leylekleri izlemeye başladık..

Dakikalarca tezahüratlar tutmamız ve leyleklerin nazlanması, gerinip gerinip bize numara yapmaları...

Leylekler de ilgiyi seviyormuş öğrenmiş olduk.

Sonunda en sevdiğimiz batıl inanç olan leyleği havada görünce bu yıl çok gezeceğiz! diye aşırı mutlu olup sıradaki durağımıza geçtik.

• Kayserberg

Köyün içinden akan Weiss Nehri, tarihi taş köprü, yeşilliğin arasında kaybolmuş masal köy evleri ile gördüğümüz kartpostal yine bizi şok etti.

Kayserberg 2017 yılında Fransa'nın En Sevilen Köyü seçilmiş ama zaten her yıl ödülü aralarında döndürerek tüm köylerin gönlünü aldıklarını düşünüyoruz çünkü hepsi çok güzel..

• Riquewihr

Çok güzel çok! Meydanındaki saat kulesini görüp, daracık sokaklarında turlarken diğer köylerde olduğu gibi turist seline kapılarak akıp gidebilirsiniz.

Hızlıyız ve uzun molalar vermeyiz diye bahsetmiştik, işte tam burada kısa bir atıştırmalık seçeneği ararken meydandaki dönercide bulduk kendimizi?!

Fransa'ya özgü binlerce tat arasında neden dürüm döner yediğimizi hala bilmesekte, 4 euro'ya yerden kalkmayan ağırlığı, lavaşa sığmayan iç malzeme zenginliğiyle hayatımızda yediğimiz en iyilerden biriydi.

Bu denli yoğun bir başka döneri de Berlin'de yemiştik. Demek gerçekten gurbet döneri başka oluyormuş, gitmişken siz de bir deneyin ve bize duygularınızı iletin..

• Ribeauville

Zamanında burada yaşayan lordlar tarafından yapılmış 3 kale St. Ulrich, Girsberg ve Haut-Ribeaupierre ile çevrelenmiş bu köyü gezdikten sonra etrafını saran üzüm bağlarında yürüyüş yaptık..

Dallarda üzümleri görebilmek için yazın gelmek çok daha güzel olacaktır.

• Obernai

Colmar ile Strazburg arasında, Strazburg'a yakın olan bu kasabanın ana meydanı Place du Marché, meydanın köşesinde yer alan Fontaine Sainte Odile çeşmesi ise buranın simgesi.

5 dk'lık yürüyüşle ikonik saat ve çan kulesi Kapellturm, 18 yy. yapımı üç sütundan oluşan tarihi su kuyusu ve az ilerisinde St. Peter&St. Paul kilisesini görebilirsiniz.

• Strazburg

Alsace bölgesinin başkentindeyiz! Burada biraz ciddiyet çünkü kendileri Avrupa Konseyi ve Avrupa Parlamentosu’na ev sahipliği yaptığı için bu güzergahta ayrı bir önem taşıyor.

Tüm Alsace boyunca hissettiğimiz hem Almanya hem Fransa etkisi burada da devam ediyor ve çiçeklerle bezeli, canlı sokaklarda kendimizi yürüyerek kaybolmaya bırakıyoruz.

Burada önemli nokta oteli merkezde seçerseniz, rahatlıkla bir gün size yetecektir.

Sırasıyla Galeries La Fayette ve bilindik mağazaların yer aldığı canlı alışveriş meydanı Kleber'den başladık.

5 dk yürüyüşle Gutemberg Meydanı ve biraz ilerleyince görkemli Notre Dame Katedrali'ne çıktık. Romanesk Gotik tarzdaki bu katedralin yapımı 400 yıl sürmüş.

Siz isterseniz 329 basamak çıkarak şehri panoramik görebilirsiniz. Bizde derman kalmadığı için yapamadık..

Ardından Rohan Sarayı'nı göreceksiniz.

Sonraki durak, UNESCO Dünya Mirası listesinde olan Grande Ile adasının üzerinde yer alan La Petite France. Kanalın etrafında çiçeklerle bezeli şeker evler çıkıyor karşınıza..

Şehrin içinden geçen Ren Nehri'nde nehir turu da yapabilirsiniz ama bizim için bugün hava yağmurlu ve gerçekten soğuk..

Son olarak biz Nisan ayında Paskalya süslerine denk geldik ama kesinlikle Noel zamanı yeniden gelmeyi aklımıza yazdık. Strazburg'a Avrupa’nın Noel başkenti deniyor ve Kasım sonu başlayan muhteşem pazarlar kuruluyormuş.

Alsace'ta nerede konaklamalı? Colmar ve Strazburg'ta nerede konakladık?

Köyler çok güzel olsa da, mesafelerin yakın olmasından dolayı Strazburg ve Colmar'da kalmak bütçe dostu bir tercih olacaktır.

Birçok seçenek arasından neden bu otel diye Gündüz'e soruyoruz; fiyatı uygundu ve gara yakındı diyor...

Sanki trenle geldik? Zaten araba kiralamışız neden gar...

Neyse sağolsun, hem tertemiz hem bütçe dostu bir tercih yapmış.

Colmar Gare oteli ana meydana 10 dk yürüme mesafesinde ve 2 kişi geceliği 400 TL.

Zaten merkezde görülecek her yer birbirine 5-10 dk yürüme mesafesinde olduğundan, hiç bir otel uzak kalmıyor bu sebeple önerimiz bütçenizi rahatlatacak en uygun oteli seçmeniz.

Gündüz'cüm burada da bizi garın yanına konumlandırmış. Kendini güvende hissettiğini düşünüyorum bu şekilde.. Ben gittiğimiz yerlerde her zaman ana meydanın en ortasındaki oteli seçerken, Gündüz'e bıraktığım her seçim gar ya da metronun yanı başında oluyor...

Neyse yine tertemiz ve 2 kişi geceliği 800 TL olan bu otel, Kleber Meydanı'na 10 dk yürüme mesafesindeydi. Arabayı otelin otoparkına bırakıp, yürüyerek 1 günde görülecek yerleri bitirdik.

Strazburg büyük şehir olmasına karşın merkezde konaklarsanız yürüme mesafesinde gezilecek yerleri toplu taşıma kullanmadan gezebilirsiniz.

Ayrıca gün içinde otele dönerek mola vermeyi sevenlerdenseniz Kleber Meydanı çevresinden seçim yapabilirsiniz..

Bu gezinin ilk etabıyla ilgili yazılarımız;

Romantik Yol Gezi Rehberi

Romantik Yol Konaklama Rehberi

1 Haftalık Romantik Yol Gezi Planı

Kara Orman Yolu: Freiburg

Güney Bavyera: Masal Şato Neuschwanstein

Almanya'da Araç Kiralama ve Park Kuralları

88 görüntüleme

Merhabalar!

Bir yanımız dünyayı gezmek istiyor; diğer yanımız evin kapısından çıkmak istemiyor..

Biz Gündüz ve Begüm;

anılarımızı, uğraşlarımızı önce

kendimiz için bir yerde toplamak

ardından başkalarına da yardımcı olabilmek için paylaşmak istedik.

Sosyal Medyada

Bizi

Takip Edin.

• Beyaz Spotify Simgesi

Buciftyaziyor'u

Spotify'da

Dinleyin.

BuCiftYaziyor © 2020

Bu sitenin tüm hakları saklıdır.

Bu sitedeki tüm yazı ve görsellerin kullanım hakkı site sahibine aittir.

İzinsiz olarak kopyalanamaz, alıntı yapılamaz veya başka yerde yayınlanamaz.