1 Haftalık Romantik Yol Gezi Planı

1 haftada 1800 km yol gitmemiz lazım!

Her zamanki gibi iznimiz kısıtlı ve biz yine çok hızlıyız.

Romantik Yol gezisi nasıl planlanır, Romantik Yol rotası nasıl olmalı sorularına yanıt bu yazımızda.

Almanya'nın Bavyera'sını fethettiğimiz, sonra Alpler manzaralı şatolarına tırmandığımız; muhteşem doğasıyla Kara Orman bölgesinde oksijene doyduğumuz unutulmayacak bir araba yolculuğu!

Her şehre, her kasabaya ayrı ayrı bayıldığımızı belirtip; yeniden baştan sona yaşamayı diliyoruz.

Bavyera ve Baden-Württemberg; aşırı düzenli ve aşırı temiz şehirlerine hayran bırakarak, sizi buralarda sonsuza dek kalabileceğinize inandırıyorlar..

Bizim 9 gün iznimiz var, 7 gün Almanya 2 gün Fransa yaparak harita üzerinde daire çizmek istiyoruz.

Uçak ve vize konusunda; Schengen vizeniz hazırsa, THY-Frankfurt gidiş dönüş Nisan ayında 2 kişi toplam 1800 TL ödedik.

Ulaşım için araba kiraladık, yurtdışında araba kiralama ve park kuralları için şu yazımıza bakabilirsiniz.

Hava durumu için -adettendir- Nisan-Eylül en iyi dönem, Ekim-Mart kara kış diyelim.

Hatta bu yolculuğu yapmış kişiler olarak en güzel dönem çiçeklerin açtığı ilkbahar ya da yaprakların 1001 renk olduğu sonbahar diye diretelim.

Ama Aralık'ta Noel pazarlarının muhteşem olduğu gerçeğini de atlamayalım...

Yani siz ucuz bilet avında olun, bulduğunuz an basıp gidin; öyle güzel öyle masalsı ki her koşulda keyif verecektir.

Para birimi malum Euro, her gördüğünüz fiyatı çarparsanız tatil olur size haram..

‘Su 1 Euroymuş boş ver maden suyu 5 liraya geliyor onu içelim o zaman’ diyerek ilk günler midemiz gaz içinde dolaşmaya bayılıyoruz. Siz siz olun çarpma bölme yapmayın.

Bu tura başlarken şunu söylemek isteriz; malum yıllık izin günlerimiz sayılı..

Bu yüzden bir şehri kısıtlı vakitte en geniş pencereden görebilmek için gezi tarzımız 'öncesinde iyi araştırıp, gidince vakit kaybı yaşamadan hedeflenen noktalara koşmak'

Genelde -mutlaka görülmesi gereken bir ünü yoksa- kapalı mekan ya da müzeleri dolaşmaya fırsat bulamıyoruz. Siz çok daha detaylı dolaşmak istiyorsanız eleme yaparak plan oluşturabilirsiniz.

Şimdi sıra geldi bu gezimizin Almanya tarafını bölgelere ayırmaya;

1. Würzburg-Münih arası Romantik Yol

2. Münih’ten Füssen’e Alp manzaraları

3. Titisee-Freiburg Kara Orman

Aslında başlı başına 3 farklı rota oluşturulabilir. Ama hepsine bir hafta rahatça yetti, tadı da damakta kaldı.

Birbiri ardına sıralanmış, -görülmesi şart- ama her biri için birkaç saat yeterli olan birçok masal kasabası gezdik.

Aralardaki büyük şehirlerde tabii ki daha uzun kalınabilirdi ama detaya inmeden gezip dolaştık.

Ve her günü aşırı verimli yaşama baskısı omuzlarımızda, sıradaki rotamız geliyor.

1. Gün

Cumartesi sabahı THY Frankfurt uçağına bindik, yerel öğle vaktinde indik.

Tüm seyahat boyunca aynı kiralık arabayı kullanıp, bir hafta sonra yine Frankfurt'ta teslim edeceğiz.

Frankfurt'u dönüşte son gün dolaşmayı planladığımız için bugün hiç vakit kaybetmeden yola çıktık ve

önce ilk durak Heidelberg şehrini yarım gün dolaşıp, akşam Würzburg'a ulaşacağız; konaklamamız da burada olacak.

1. Heidelberg

2. Würzburg

2. Gün

Akşamını yaşadığımız Würzburg'u sabah şehir uyanmadan bir kez daha dolanıp yola çıkıyoruz.

Büyük şehirlerden küçük masal kasabalarına geçtiğimiz bugün romantik yolculuğumuz resmi olarak başladı.

Yollar çiçek bahçelerinin arasından inanılmaz güzellikte uzanıyor, biz de etrafı seyrederek sakin sakin ilerliyoruz.

Araları 15 dk, yarım saat olan kurabiye evli kasabaları geçerek Nürnberg'e varacağız, konaklama burada olacak.

1. Weikersheim

2. Rothenburg ob der Tauber

3. Bad Mergentheim

4. Röttingen

5. Nürnberg

3. Gün

Gezilerimizde -aksi bir durum yoksa- her güne güneşin doğuşuyla başladığımızı söyleyelim..

Akşamını yaşadığımız Nürnberg'i sabahında da dolaşıp yola çıkıyoruz.

Konaklama Ausburg'ta olacak.

1. Dinkelsbühl

2. Nördlingen

3. Ausburg

4. Gün

Sabah Landsberg'i görüp, öğlene doğru Bavyera bölgesinin başkenti Münih'e geçiyoruz.

Vakit yetmeyecek ama sayılı saatte elden ne geliyorsa yapmamız gerekiyor. Planımız hazır şehri genel hatlarıyla göreceğiz.

1. Landsberg em Lech

2. Münih

5. Gün

Münih'ten sonra artık kendimizi Bavyera Alplerine doğru salıyoruz. Manzaramız karlı dağlar ve şatolar..

Bugünün güzergahı çok kalabalık ama kasabalar küçücük ve hepsi yolumuzun üstünde.

Yola erken çıktığımız için rahatlıkla hepsine zaman yetti, beğendiklerimizi de doya doya dolandık.

Hiçbirini kaçırmayın diye kendi rotamızı sıralıyoruz; siz aralarından seçim yapabilirsiniz.

Konaklama Hohenschwangau'da olacak.

8. Schwangau

9. Hohenschwangau

10. Füssen

6. Gün

Alpler manzarasından direksiyonu Kara Orman bölgesine çeviriyoruz.

Her gördüğümüz gölde mola verecek şekilde yavaş yavaş ilerliyor, göğe yükselen çam ağaçların arasında tüm oksijeni bol bol içimize çekiyoruz. Konaklama Freiburg'ta olacak.

1. Titisee

2. Freiburg

7. Gün

Bugün Almanya rotamızı sonlandırıyoruz, Freiburg'u erken saatte biraz daha dolaşıp, Fransa'ya giriş yapacağız.

Siz burada arabayı teslim edip, Freiburg-İstanbul uçuşuyla geri dönebilirsiniz. Ama 2 gün daha izniniz varsa :

1.seçenek bizim gibi üzüm bağlarının arasından Alsace gezisi yapıp, harita üzerinde tam çember çizerek Frankfurt'tan dönüş yapabilirsiniz.

2.seçenek 1 günü Frankfurt'a 1 günü Münih'e ekleyebilirsiniz. Bütün haftaya dönüp baktığımızda her gördüğümüz yer tam tadındaydı. Yalnızca büyük şehirler Frankfurt ve Münih'i 1 günde koşarak gezmek gerçekten zor oldu..

Bu yolculuğun son etabı için 2 Günde Alsace: Şarap Yolu Rotası yazımızda görüşürüz!

Romantik Yol hakkında diğer yazılarımız;

Romantik Yol Gezi Rehberi

Romantik Yol Konaklama Rehberi

Güney Bavyera: Masal Şato Neuschwanstein

Kara Orman Yolu: Freiburg

Almanya'da Araç Kiralama ve Park Kuralları

45 görüntüleme

Merhabalar!

Bir yanımız dünyayı gezmek istiyor; diğer yanımız evin kapısından çıkmak istemiyor..

Biz Gündüz ve Begüm;

anılarımızı, uğraşlarımızı önce

kendimiz için bir yerde toplamak

ardından başkalarına da yardımcı olabilmek için paylaşmak istedik.

Sosyal Medyada

Bizi

Takip Edin.

• Beyaz Spotify Simgesi

Buciftyaziyor'u

Spotify'da

Dinleyin.

BuCiftYaziyor © 2020

Bu sitenin tüm hakları saklıdır.

Bu sitedeki tüm yazı ve görsellerin kullanım hakkı site sahibine aittir.

İzinsiz olarak kopyalanamaz, alıntı yapılamaz veya başka yerde yayınlanamaz.