1 Haftalık Bali Gezi Planı: 7 Gün Maksimum Verim

Bali'de kaç gün kalınır? sorusuna cevabımız bir ömür.. Ama biz Bali'de 1 haftayı nasıl maksimum verimde geçirdiğimizi anlatacağız!

Çalışan insanlarız ve 9 günlük izin ayarlayabildik, bu sebeple yol mesafelerini hesaplayarak detaylıca Bali'de 1 haftalık gezi planı hazırladık.

2 tam gün gidiş-dönüşle geçti, 7 gün tam gaz gezdik.

Bali'de görülmesi gereken çoğu yeri görüp, Bali'de yapılması gereken çoğu aktiviteyi yaparak gönlümüz ferah geri döndük. Fakat böylesi ferahlık, öncesinde Bali gezisi nasıl planlanır çalışması gerektiriyor.

Plansız gitmeyin; neler varmış, şurayı göremedik, şunu yapamadık diye üzüm üzüm üzülmeyin..

5 gün -yüksek tempoda- tapınak ve doğa harikalarını gördük. 2 gün Seminyak ve Ubud merkezini dolaştık.

Uçak için 2018 yaz sezonu itibariyle THY Bali’ye direk seferler başlattı, hemen yararlandık.

Vize istemeyen bu rüya ada için, direkt uçuş gidiş-dönüş Eylül ayında 2 kişi toplam 13.000 TL ödedik.

Böylece bütün yıl sırf uçak biletine çalışmış olduk...

Daha uygun biletler için Singapur veya Malezya üzerinden aktarma yapabilir, ya da mevsimin pik yapmadığı dönemler tercih edilebilir.

Hava durumu için Nisan-Eylül ayları en iyi dönem; Ekim-Mart arası yağışlı oluyormuş.

Para birimi Rupiah (IDR),1 USD 14.000 Rupiah ediyordu.

Rupi-TL kuru konusunda kolaylık sağlamak için : fiyatları ikiye bölüp 3 sıfırı attık; yani 100.000 IDR dendiğinde ‘yaklaşık 50 TL’ diyerek hareket ettik.

1.Gün

Perşembe'yi Cuma'ya bağlayan gece THY – Denpasar 01:30 uçağına bindik, Cuma akşamı yerel saat 19:30’da indik. Havaalanında -tüm hafta bizimle olması için sözleştiğimiz- şoför&rehberimiz bizi karşıladı.

Adaya direk uçuş olması hayatı çok kolaylaştırsa da, aynı koltukta 15 saat yolculuk bizde kalıcı fıtık bırakacaktı...

Neyse otele yerleştik; belimizde ağrılar, ayaklarımız uyuşuk halde minik balkonumuza azıcık Bali havası almaya çıkınca o sesi duyduk: HEEEY MACARENA!

Son kalan canımızla kapı komşumuz Motel Mexicola’ya koşup ilk akşamdan verim almaya başlayınca ağrılarımız azalarak yok oldu. Ardından Seminyak sokaklarında yürüyüş yaparak gece keşfine çıktık.

Saat 00:00 gösterirken, insanlar mekanların önünde uzun kuyruklar oluşturuyordu; trafikte araçlar kilitlenmiş onlarca motosikletli aralarda sıkışmıştı.

2.Gün

Güneşin doğmasıyla yollara düşüyoruz. Unutulmaması gereken: yollar tek şerit, trafik her zaman kilit. Kısa gözüken mesafeler 1-2 saat sürebiliyor.

1. Tanah Lot

2. Jimbaran

3. Padang Padang Beach

4. Blue Point Beach

5. Singlefin

6. Uluwatu Temple

3. Gün

Dün yamaçlar, falezler gezdikten sonra bugün Seminyak’ı ve civardaki beachleri keşif günümüz.

Birbirlerine yürüme mesafesindeler.

Bugüne notumuz; akşamları sokaklarda yan yana sıralanmış masaj salonlarından birini seçip günlük masajınızı yaptırmayı unutmayın. Sonra gerçek hayata dönünce boş geçtiğiniz her akşam için pişman olmayın!

4. Gün

Saç baş hazır olsun, tüm gün çekimde olacağız! İkonik postların çekildiği mekanlara gidiyoruz.

Yanınızda yedek elbiseler taşıyabilirsiniz, gittiğimiz yerlerde üst değiştirenlere sık rastladık.

Banyumala şelalesi için mayonuzu unutmayın.

Pirinç tarlasında dolaşırken üçgen Bali şapkası takmak isterseniz, biz çarşıdan alıp götürmüştük ama tarla girişinde de satıldığını gördük, aynı fiyattı.

1. Bali Swing

2. Handara Resort Gate

3. Wanagiri Selfie Park

4. Banyumala Waterfall

5. Danu Bratan Temple

6. Jatiluwih Rice Terrace

5. Gün

Bugün Seminyak’tan Ubud'a geçerek otel değiştirdiğimiz gün.

Sabah Ubud'a geçmeden ağaç oymalarıyla ünlü Mas Village ziyareti yaptık. Öyle detaylı, üzerinde yıllarca çalışılmış eserler vardı ki hangisine bakacağımızı şaşırdık.

Her bütçeye uygun binlerce seçenek mevcut ama pazarlığa çok açık olmadıklarını ekleyelim. İndirim yapıyorlar ama Ubud pazarında 5te 1i fiyatına aldıklarımız gibi değil, yalnızca küsuratı indiriyorlar diyelim.

Öğlen yol üzerinde yer alan ATV aktivitesine katıldık; önce ormanda çamurlar içinden sonra pirinç tarlalarının içinden geçerek mahallelerin arasından dolana dolana geri döndük.

Akşamı Bali Safari Park’ta getirdik. Burada dikkat: İnternet sitesinde 21:00’e kadar açık olduğu yazıyordu; biz 16:30’da gittik; tüm aktivitelere katılacağımız şekilde bilet aldık.

Bileti satan görevli hiç bir uyarıda bulunmadı. İçeri bir girdik ki kepenkler iniyor, meğer 17:30'da kapanıyormuş! Hadi 17:00'deki son safariye koşa koşa yetiştik; koruma altındaki yaban hayvanlarını doğal ortamlarında 15 dk görmüş olduk..

Sabah gitseniz güzel olabilir ama biz geç kaldık..

1. Mas Village

2. ATV Kutri Adventure

3. Bali Zoo&Safari Park

Akşamında Ubud’taki ilk otelimiz ormanın içinde; kuş böcek cıvıltıları arasında huzura kavuşacağız. Otel ve ortam çok güzel ama biz pek iyi değiliz..

Halsizlik, bulantı ile başlayan semptomlar ilerleyen saatlerde ağırlaştı.

Dinlenelim geçer dedik ama saat ilerledikçe Gündüz kendini kurtarırken ben zangır zangır titriyordum zaten sonrasını pek hatırlamıyorum.

Sabah gözümü açtığımda üzerimde üç yorgan..

Uyandığımı gören Gündüz 'öldüğünü ailemize nasıl açıklayacağımı bulamadım' diyerek resmen ferahladı?! Ferahlama duygusu gerçekten yüzüne yansıdı.

Yani Gündüz Bey bu gezinin ilk günü ben boğulurken kah kah güldükten sonra sıtmalandığım için anında helvamı kavurmuştu...

6. Gün

Sürüden atılmamak için hastalığını son ana kadar saklayan muhabbet kuşları eşittir planlar bozulmasın diye asla ses çıkarmayan ben..

'Aman tadımız kaçmasın Ali Rıza Bey' cümlesi hayata bakışımdır ve sıfır sızlanma ile sanki gece tünelin ucuna gidip gelmemişim gibi sevinçle bugüne başladık.

Buraların hastahaneleri nasıl bilemiyoruz ama eczanelerde antibiyotik vs istediğiniz adette veriyorlar. Kutu beklemeyin, istediğiniz kadar 5-10 adet hap alıp gidiyorsunuz. İyi mi kötü mü siz karar verin ama hastalanan turistlerin hızlıca çözüme kavuşturulmasını normal karşıladık.

Neyse beni boş verin bugün istikamet Karangasem bölgesi! Adanın doğusuna gidiyoruz.

Trafik yer yer gerçekten kilitleniyor. Ama İstanbul gibi düşünmeyin; o kilit trafiğin içinde bile yüzlerde gülümseme hiç eksik olmuyor.

1. Penataran Lempuyang

2. Taman Tirtagangga

3. Besakih Temple

7. Gün

Bugün Ubud içinde bir tık daha fiyatlı ama aşırı merkezi otelimize geçip, gün boyu çarşı pazar dolaşacağız.

Ara sokaklara girdikçe yerli halkın evlerini görüyoruz. Her evin bahçesinde aile tapınakları var, bahçelerinde çalan müzikler dışarıdan duyuluyor. Gerçekten aşırı huzurdan tansiyonumuz düşüyor..

Sokak sokak dolanırken tüm Bali’ye serpilmiş Canang Sari'leri de yakından inceliyoruz.

Her yerde palmiye yaprağından yapılmış minik tabakların içinde tütsü, çiçekler, kraker, kurabiye ve sigara bırakılıyor. Hindu inanışına göre her gün yenisini yapıp yerine koyan Bali halkı bu şekilde tanrılarına şükranlarını sunuyormuş.

Tanrılara sigara uzatma fikri insanı gülümsetiyor.

Çarşı rengarenk ve tıklım tıklım. Alışveriş yaparken önce duyduğunuz fiyatın dibini söylüyorsunuz; kıran kırana pazarlık sonrası ortada buluşuyorsunuz.

Vegan, sağlıklı, sağlıksız canınız her ne istiyorsa, dünyanın tüm mutfaklarından sayısız mekanı da yine buralarda buluyorsunuz.

Çarşıda Saraswati Tapınağı'nı ziyaret etmeyi unutmayın!

8. Gün

Bugün yeşilin her tonuna doyacağımız; öğlen saatlerinde mayolarımızı giyip dilekler dileyeceğimiz; sonrasında maymuşlarla oynaşacağımız gün! Ona göre kıyafetlerinizi hazırlayın.

Sabah biraz doğa yürüyüşü ardından pirinç tarlalarında gerçek hayattan kopup masaldaymışız gibi hissettiğimiz saatler..

Ardından dileklerin kabul olduğuna, arınıldığına inanılan kutsal suların aktığı Çeşme Tapınağı..

Akşama doğru da bir nesilde fobi bırakan Maymunlar Cehennemi filmi yüzünden gerim gerim gerildiğimiz Kutsal Maymun Ormanı..

1. Campuhan Ridge Walk

2. Tegellagang Rice Terrace

3. Tirta Empul Temple

4. Sacred Monkey Forest

9. Gün

Ve bitti! Günü aşırı verimli yaşamanın yanında bir seyahatteki son saatleri de aşırı verimli geçirme takıntımız var.

Uçuş gece 21:00'da, bu sebeple 16:00 gibi yola çıkacaktık.

Ama saat 16:00'ya kadar çarşı pazarı kaç kez koşa koşa turladık, süpermarkete yetişip kaç kilo meyve aldık, son anda kaç tapınağın kapısından hızımızı yavaşlatamadan yuvarlanarak girdik bilinmez..

Neyse elimizden gelenin en iyisini yapmış halde, Cumartesi gecesi DENPASAR-THY 21:00 uçağına biniyor; Pazar sabah 06:00’da İstanbul'a iniyoruz.

Saniyesinde bavulları boşaltıp, çamaşırları yıkayıp, her şeyi düzenledikten sonra bugün için başka bir plan yok ise artık bastırdığım hastalıkları serbest bırakıp en yakın köşeye yığılıyorum...

Bali'de ulaşımı nasıl sağlayacağız sorunsalı için buyrun..
  1. Rehber ve şoför ayarlamak

Bali’de ulaşım için bir ay öncesinden şoför ile iletişime geçerek planımızı ilettik ve toplam tutar konusunda anlaşıp; uçaktan ineceğimiz saatte bizi alması üzerine sözleştik.

Hiç tanımadığımız bir Balili ile tamamen söze dayalı ön ödemesiz anlaşmamız bizi günler kala uyutmamaya başladı; gelmezse ne yapardık?

Dünyanın bir ucunda sistem nasıl, yeni rehber nasıl bulunur stresi bizi sardı sarmaladı.

Denpasar’da kapıdan bir çıktık ki...

Yüzlerce şoför elinde pankart, bizleri karşılamaya gelmiş; bir o kadarı da dışarıda boşta bekliyor.

Biz whatsapp üzerinden pazarlıkla mesafelere göre günlük 45-50 USD'ye anlaşmıştık, burada ayak üstü 25-30 USD kabul edenleri bulabilirdik belki..

Ama sözleştiğimiz rehberden dönmedik; tüm hafta bizimleydi hem anlattı hem gezdirdi, çokta memnun kaldık.

Havaalanında A4 kağıtlarda adınızı ararken yarım saat geçerse gerilmeyin; zaten herkes birbirine benziyor anlaştığınız kişiyi whatsapp fotoğrafından bulmanız çok zor!

‘Son halim budur, üzerimizde şu var’ diye kendinizi uçağa binmeden çekip gönderin, onun sizi bulmasını sabırla bekleyin...

Neyse biz de zar zor buluştuk, tüm araçlar jip tarzında; İngilizce bilmeyen zaten yok.

Peki kişiyi nasıl buldunuz sorusu için cevap;

Referans usulü, yani giden arkadaşlarımızın memnun kaldığı kişi ile bu yolculuğa çıktık.

Onlar da başka arkadaşlarının referansıyla bulmuş zaten...

Bilgi isterseniz bize instagram sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

• Araba ya da motor kiralamak

Kendiniz kullanmak için araba kiralamanızı hiç tavsiye etmeyiz; çünkü ters yön yollar ve her daim trafik... Bir anda önünüze atlayan arabalar, her yerden fırlayan yüzlerce motosiklet yüzünden gastrit olmaya hiç gerek yok.

Arabalı yolculuk istiyorsanız rehber tutun, onlar bu düzene alışık olduğu için dertsiz tasasız gider gelirsiniz.

Diğer seçenek ise motor kiralamak.

Bali’de motor kullanmak kolay ve aileler, çocuklar, turistler rahatça geziyor. Yollarda kaybolmam, püfür püfür gider gelirim diyorsanız bu seçenek size göre.

Yine de kaza oranı çok yüksekmiş bizden söylemesi. Yollara ve kurallara yabancı insanlar yalpalayarak gitmeye çalışıyor, bu sebeple sıkıntı yaşamayın.

• Bali’de Grab ve Uber

Araba & motor kiralamak ya da şoför & rehberleri istemezseniz, global bir taksi firması kullanabilirsiniz. En bilinenleri olan Grab ve Uber aplikasyonlarını indirip bu uygulamaları kullanabilirsiniz.

Bali hakkında diğer yazılarımız;

Bali Gezi Rehberi ve Görülecek Yerler Listesi

Bali Aktivite Rehberi: Seç Beğen Yap

Bali Konaklama Rehberi

Bali Yeme İçme Rehberi: Trend Mekanlar

41 görüntüleme

Merhabalar!

Bir yanımız dünyayı gezmek istiyor; diğer yanımız evin kapısından çıkmak istemiyor..

Biz Gündüz ve Begüm;

anılarımızı, uğraşlarımızı önce

kendimiz için bir yerde toplamak

ardından başkalarına da yardımcı olabilmek için paylaşmak istedik.

Sosyal Medyada

Bizi

Takip Edin.

• Beyaz Spotify Simgesi

Buciftyaziyor'u

Spotify'da

Dinleyin.

BuCiftYaziyor © 2020

Bu sitenin tüm hakları saklıdır.

Bu sitedeki tüm yazı ve görsellerin kullanım hakkı site sahibine aittir.

İzinsiz olarak kopyalanamaz, alıntı yapılamaz veya başka yerde yayınlanamaz.