1 Haftalık Alternatif Yunanistan Gezisi

Bütçe dostu, muhteşem bir deniz tatili yapmak isteyenleri Yunanistan'a göndermeye çalıştığımız, görülecek yerleri anlattığımız yazımız hemen şurada.

Yunanistan'da ulaşım ve rota çizme hakkında deneyimlerimizi de burada paylaşıyoruz.

Yunanistan'a ilk kez bu tur ile adım attık ve sonra kendi aracımızla da tekrar gittik.

Ulaşım için bizce uçak karıştırmayın, en keyiflisi Trakya'mızın ayçiçek tarlalarının arasından geçerek akıp giden bir araba yolculuğu.

Kendi aracınızla ya da tur şirketleriyle rahatça komşu turu yapabilirsiniz.

Araçla gidiş dönüş güzergahı; İstanbul – Tekirdağ – Malkara – Keşan – İpsala Sınır Kapısı olacak.

Sınırdan geçtikten sonra Dedeağaç, İskeçe ve Kavala’yı geçerek Selanik'e ulaşıyorsunuz.

Tam Selanik'in altında muhteşem deniziyle nam salan Halkidiki bulunuyor.

Ama biz burada durmuyoruz tam gaz ileri istikamet Yunanistan'ın batı tarafı: İyonya Denizi!

İlk durağımız 800 km mesafedeki Yanya, 1 hafta sonunda da 2000 km yol yaparak geri döneceğiz.

1 haftalık Yunanistan Turu nasıl planlanır? Bu geziyi tur acentesiyle yapmıştık şimdi artıları ve eksileriyle değerlendirdik.

1. Gün

Dün akşam 19.00'da İstanbul'dan yola çıktık ve gece yolculuğu yaparak 1500 km sonra sabah ilk ışıklarında Yanya'ya vardık.

1 günde rahatça gezilecek bir şehir Yanya; yarım gün görülmesi gereken tarihi yerleri görüp, kalan yarım gün çarşı pazar dolaşarak meydanda keyifli bir akşam geçirdik. 3 gece burada konaklayacağız.

2. ve 3. Gün

Sabahtan günübirlik Parga'ya geçiyoruz. Preveze şehrine bağlı, deniz kıyısında renkli ve çok keyifli bir balıkçı kasabasında 2 gün boyunca deniz güneş kum tatili yapacağız.

Biz Parga'ya bayıldık!

Yunanistan'da gördüğümüz her yer uygun fiyatlı, yemekleri lezzetli ve denizi muhteşem.

Ama Parga'nın kalabalığı o kadar tadında ki, henüz tam keşfedilmediğinden hem eğlenceli hem huzurlu. Kesinlikle buraya kadar gelmişken uzun bir deniz tatili yapılırdı.

Ayrıca yanı başında bulunan eğlencesiyle meşhur Korfu'ya da uğramadan dönmezdik.

Biz 2 gün kaldık ama 3-4 gün ayrılabilirdi.

Ayrıca tur şirketi 3 gece uygunun uygunu oteller için Yanya'da konaklatmış.

Asla gerek yok, 1 gün Yanya'yı görüp sonrasında Parga'da konaklamanızı tavsiye ediyoruz.

4. Gün

Deniz kıyısından ayrılıp Yunanistan'ın orta şeridinde ilerlemeye başladık.

Sabahtan Metsovo şehrine uğrayıp; öğlen manastırlar vadisi Meteora'ya vardık. Ardından Kalambaka ve Kastraki'yi görüp güneşi Makrinitsa Köyü'nde batırdık.

Burada Volos'u yukarıdan izlediğimiz Portaria bölgesinde konakladık.

Yol güzergahımız:

• Metsovo

• Meteora

• Kalambaka & Kastraki

• Makrinitsa Köyü

• Volos

5. Gün

Volos'ta Millies Köyü'nde deniz güneş kum günü yapıyoruz. Deniz çok güzel tabii ki, ama Parga'daki keyifli ortam yok. Bu sebeple tur acentesiyle gelmemiş olsaydık 4 gün Parga'da kalıp, bugün Meteora'yı görüp Selanik'e geçiyor olurduk..

Akşam konaklama için Selanik'teyiz.

Yol güzergahımız;

• Volos

• Selanik

6. Gün

Selanik'teyiz, sabahtan şehir turu akşamında sirtaki ve buziki eşliğinde uzo gecesi var!

Sirtaki Yunanistan'ın -geleneksel halk dansı değil deseler de- çok popüler olan dansları, buziki bir Yunan müziği çalgısı olup, uzo için de Yunan rakısı diyebiliriz.

Uzo anasonlu bir içki ve %38-%50 oranında alkol içeriyor.

Selanik görülecek yerleri 1 günde rahatça gezebilirsiniz, ama bizce yaz akşamları o kadar keyifli ki bir kaç gün kalınıp uygun fiyatlı ve çok eğlenceli taverna geceleri yaşanabilir.

7. Gün

Selanik'e yeniden görüşürüz diyerek, son günümüzü Kavala'da deniz güneş kum olarak geçiriyoruz. Ve akşam üstü geldiğimiz güzergahtan İstanbul'a geri dönüyoruz.

Yol güzergahımız;

• Kavala

• İstanbul

Şimdi deneyimlediğimiz rota şöyle, ama biz olsak Volos'u çıkartıp Parga'ya 1 gün eklerdik. Böylece Korfu Adası'nı görme fırsatı yaratırdık.

Deneyimlediğimiz rota:

1. Gün Yanya

2. Gün Parga (deniz günü)

3. Gün Parga (deniz günü)

4. Gün Metsovo - Meteora - Kalambaka - Makrinitsa Köyü

5. Gün Volos Millies Köyü (deniz günü)

6. Gün Selanik

7. Gün Kavala (deniz günü)

Biz olsak böyle plan yaparız:

1. Gün Yanya

2. Gün Parga - Korfu Adası (deniz günü)

3. Gün Parga (deniz günü)

4. Gün Parga (deniz günü)

5. Gün Metsovo - Meteora - Kalambaka - Selanik

6. Gün Selanik

7. Gün Kavala (deniz günü)

Yunanistan dingin ve huzurlu yaşamını size öyle güzel hissettiriyor ki, şimdi geriye dönüp baktığımızda Avrupa'nın 1 günde koşarak turladığımız şehirlerini bir kenara koyup, buralarda yazın keyfini çıkarmak için daha uzun kalınmalı tavsiyesi veriyoruz.

Yunanistan hakkında diğer yazımız;

Yunanistan Gezi Rehberi: Bütçe Dostu Tatil

110 görüntüleme1 yorum

Merhabalar!

Bir yanımız dünyayı gezmek istiyor; diğer yanımız evin kapısından çıkmak istemiyor..

Biz Gündüz ve Begüm;

anılarımızı, uğraşlarımızı önce

kendimiz için bir yerde toplamak

ardından başkalarına da yardımcı olabilmek için paylaşmak istedik.

Sosyal Medyada

Bizi

Takip Edin.

• Beyaz Spotify Simgesi

Buciftyaziyor'u

Spotify'da

Dinleyin.

BuCiftYaziyor © 2020

Bu sitenin tüm hakları saklıdır.

Bu sitedeki tüm yazı ve görsellerin kullanım hakkı site sahibine aittir.

İzinsiz olarak kopyalanamaz, alıntı yapılamaz veya başka yerde yayınlanamaz.